Trening oporowy STO - na czym to polega? - Bodymania.pl
Trening

Trening oporowy STO – na czym to polega?

Trening oporowy STO – na czym to polega?

Trening oporowy STO – na czym to polega? Trening oporowy to doskonała forma aktywności fizycznej, którą warto praktykować szczególnie w okresach zimowych i wczesnowiosennych. Dzięki niemu można wzmocnić mięśnie, w trakcie treningu oporowego pracują one intensywniej, wzmacniamy całe ciało, zwiększamy naszą siłę i wytrzymałość. Trening siłowy najlepiej wykonywać pod okiem specjalisty, dzięki temu będziemy mieć pewność, że wysyłek przyniesie efekty. Jest to dobra propozycja dla biegaczy, którzy muszą  dokładać starań, aby zimą utrzymać odpowiednią formę. Ćwiczenia siłowe polecane są również w okresie rehabilitacji.

Trening oporowy STO

Trening oporowy polega na wykonywaniu ćwiczeń z wykorzystaniem obciążeń, ćwiczymy używając sztangi i ciężarków. Można go przeprowadzić zarówno w domu, jak i na siłowni. Oczywiście należy zaczynać od małych obciążeń, stopniowo je zwiększając. Do podstawowych ćwiczeń treningu siłowego zalicza się przysiady ze sztangą, pompki oraz martwy ciąg, to tylko niektóre z propozycji. Metoda treningowa STO polega na wykonywaniu powtórzeń. To dobre rozwiązanie szczególnie dla osób zaawansowanych, którzy są stałymi bywalcami siłowni. Z biegiem czasu stajemy się coraz mniej podatni na rozwój tkanki mięśniowej, ma to również związek ze stażem treningowym, im dłuższy, tym jest trudniej.

Trening oporowy STO polega na wykonaniu jednej serii jednego ćwiczenia na daną grupę mięśniową, która nie była trenowana dzień wcześniej. Należy wykonać 100 powtórzeń danego ćwiczenia, w tym wypadku podczas wykonywania pierwszych 25 powtórzeń nie powinniśmy odczuć dyskomfortu i dużej trudności. Kluczowe jest to, aby odpowiednio dobrać obciążenie. Po 25 powtórzeniach powinniśmy odczuwać coraz większy opór, po 35 należy zrobić 10-sekundową przerwę. Następnie kontynuujemy trening do momentu, aż ruch będzie maksymalnie utrudniony, wówczas ponownie robimy kilkusekundową przerwę, po czym wracamy do ćwiczeń. Takim sposobem wykonujemy 100 precyzyjnych powtórzeń, pamiętajmy, aby zwracać uwagę na technikę, ruch musi być kontrolowany.

Twój nowy sklep z suplementami

TO MOŻE CI SIĘ PRZYDAĆ:

 

 

Powyższy tekst umieszczony na blogu www.Bodymania.pl objęty jest ochroną wynikającą z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Właścicielem autorskich praw majątkowych jest Bodymania Sp. z.o.o. i S.K. Zastrzega się, że w rozumieniu art. 25 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, dalsze rozpowszechnianie powyższego tekstu opublikowanego na blogu www.Bodymania.pl jest zabronione niezależnie od celu w jakim rozpowszechnienie miałoby nastąpić oraz niezależnie od użytego środka przekazu.

Kliknij, aby dodać komentarz

Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

WIęcej w Trening

Ćwiczenia z taśmą

Ćwiczenia z taśmą – idealny trening w domu

Redakcja Bodymania2 maja 2017
Muscle Weider Confusion

Muscle Weider Confusion – plan treningowy z Brazylii

Redakcja Bodymania25 kwietnia 2017
Biegi i joga

Biegi i joga – dlaczego warto je połączyć?

Redakcja Bodymania18 kwietnia 2017
Jak wzmocnić kręgosłup?

Chcesz wzmocnić kręgosłup?

Redakcja Bodymania15 kwietnia 2017
szóstka weidera

Szóstka Weidera – co warto wiedzieć na jej temat?

Redakcja Bodymania11 kwietnia 2017
Treningi siłowe bez sprzętu

Treningi siłowe bez sprzętu

Redakcja Bodymania8 kwietnia 2017