Muscle Weider Confusion - plan treningowy z Brazylii - Bodymania.pl
Trening

Muscle Weider Confusion – plan treningowy z Brazylii

Muscle Weider Confusion – plan treningowy z Brazylii

Muscle Weider Confusion – plan treningowy z Brazylii! Joe Weider uważany jest za ojca kulturystyki, dzięki jego metodom treningowym, wiele osób osiągnęło sukcesy w tej dziedzinie sportu. Wystarczy przestrzegać kilku zasad, aby uzyskać dobre rezultaty.

Muscle Weider Confusion

Zasada izolacji grup mięśniowych

Każdy mięsień bierze udział w wykonywaniu pełnego ruchu. Jeżeli dążymy do rozbudowy i kształtowania mięśnia, należy odizolować go od wpływu innych mięśni. Można to osiągnąć dzięki specyficznej pozycji anatomicznej. Przykładowo mięsień ramienny można  lepiej odizolować unosząc przedramiona na modlitewniku (ławce Scotta), niż w przypadku  przyciągania do dołu drążka wyciągu trzymanego wąskim nachwytem.

Twój nowy sklep z suplementami

Zasada dezorientacji mięśniowej

Aby mięśnie mogły się rozrastać, nie można dopuścić do tego, aby nasz organizm przyzwyczaił się do określonego planu treningowego. Mięśnie muszą być poddawane zmiennym treningom o różnym natężeniu, w ten sposób nie osiągniemy stanu przystosowania. Podczas treningu najważniejsza jest różnorodność ćwiczeń, należy zmieniać ilość powtórzeń oraz kąty ciągnięcia na wyciągach.

Zasada treningu piramidalnego

Zasada treningu piramidalnego polega na rozpoczynaniu ćwiczeń od obciążenia 60%  w stosunku do tego, jakie aktualnie jesteśmy w stanie udźwignąć w pojedynczym powtórzeniu.  Wykonujemy serię złożoną z 15 powtórzeń, po czym zwiększamy obciążenie, jednocześnie zmniejszając liczbę powtórzeń. Następnie zwiększamy ciężar do 80% naszych możliwości i wykonujemy 6 powtórzeń w serii. Dzięki temu będziemy w stanie ćwiczyć z dużymi obciążeniami bez niebezpieczeństwa w formie kontuzji.

Zasada superserii 

Zasada superserii  polega na wykonaniu, jedna po drugiej, dwóch odrębnych serii  przeciwstawnych ćwiczeń, bez żadnej przerwy lub z niewielką przerwą odpoczynkową. Kierując się tą zasadą, regeneracja organizmu po treningu będzie znacznie szybsza i osiągniemy lepsze efekty. Wykonujemy  dwa ćwiczenia na przeciwstawne sobie grupy mięśniowe.

Zasada cykliczności treningowej

Plan treningowy powinien zakładać ćwiczenia na masę i siłę. Pozostałe treningi należy wykonywać z mniejszymi obciążeniami, ze zwiększoną liczbą powtórzeń w seriach i krótszymi przerwami pomiędzy nimi.

Zasada treningu izometrycznego

Zasada ta polega na napinaniu mięśni bez wykonywania ruchu – napięcie mięśniowe utrzymujemy  3-6 sekund i powtarzamy ćwiczenie trzykrotnie.

Zasada oszukanych powtórzeń

Zasadę oszukanych powtórzeń można zastosować, jeżeli chcemy wykonać dodatkowo jedno albo dwa powtórzenia, lub jeżeli chcemy dodatkowo wesprzeć ćwiczoną grupę mięśniową wykorzystując inne części ciała.

Zasada oporu w ruchu wstecznym

Zasada oporu w ruchu wstecznym jest doskonałym sposobem na rozbudowanie słabiej rozwiniętych grup mięśniowych. Jest to bardzo ciężkie ćwiczenie, które daje bardzo dobre rezultaty. Polega na stawianiu oporu siłom grawitacyjnym w czasie przesuwania się ciężaru do dołu.

Zasada treningu instynktownego

Skuteczny trening nie zależy wyłącznie od ułożenia odpowiedniego planu treningowego, najważniejsze jest to, aby słuchać potrzeb swojego organizmu i obserwować co jest dla niego dobre. Posiadając odpowiednią wiedzę i doświadczenie, można instynktownie określić, jakie ćwiczenia będą dla nas najlepszym rozwiązaniem i przyniosą efekty.

Muscle Weider Confusion!

TO MOŻE CI SIĘ PRZYDAĆ:

 

 

Powyższy tekst umieszczony na blogu www.Bodymania.pl objęty jest ochroną wynikającą z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Właścicielem autorskich praw majątkowych jest Bodymania Sp. z.o.o. i S.K. Zastrzega się, że w rozumieniu art. 25 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, dalsze rozpowszechnianie powyższego tekstu opublikowanego na blogu www.Bodymania.pl jest zabronione niezależnie od celu w jakim rozpowszechnienie miałoby nastąpić oraz niezależnie od użytego środka przekazu.

Kliknij, aby dodać komentarz

Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

WIęcej w Trening

Ćwiczenia z taśmą

Ćwiczenia z taśmą – idealny trening w domu

Redakcja Bodymania2 maja 2017
Trening oporowy STO

Trening oporowy STO – na czym to polega?

Redakcja Bodymania22 kwietnia 2017
Biegi i joga

Biegi i joga – dlaczego warto je połączyć?

Redakcja Bodymania18 kwietnia 2017
Jak wzmocnić kręgosłup?

Chcesz wzmocnić kręgosłup?

Redakcja Bodymania15 kwietnia 2017
szóstka weidera

Szóstka Weidera – co warto wiedzieć na jej temat?

Redakcja Bodymania11 kwietnia 2017
Treningi siłowe bez sprzętu

Treningi siłowe bez sprzętu

Redakcja Bodymania8 kwietnia 2017