Chcesz wzmocnić kręgosłup? - Bodymania.pl
Trening

Chcesz wzmocnić kręgosłup?

Chcesz wzmocnić kręgosłup?

Chcesz wzmocnić kręgosłup? Podpowiadamy sprawdzone ćwiczenia! Zachowanie prawidłowej postawy ciała jest ważne, powinniśmy dbać o swój kręgosłup niezależnie od tego ile mamy lat. Tym bardziej, że nie wymaga to żadnych skomplikowanych zabiegów, wystarczy wykonywać kilka prostych ćwiczeń.

Niestety w dzisiejszych czasach większość z nas prowadzi siedzący tryb życia, co widocznie odbija się na naszym zdrowiu. Aby uniknąć problemów zdrowotnych w przyszłości, wzmocnić mięśnie, poprawić koordynację ruchową warto być aktywnym fizycznie pamiętajmy, aby zadbać również o odpowiednią dietę. Nasz kręgosłup nie lubi przeciążeń, jeżeli go nadwyrężymy, będzie skutkować to bólem oraz skurczem mięśni. Jak tego uniknąć?

Jak wzmocnić kręgosłup? Ćwiczenia:

  1. Przyjmujemy pozycję leżącą, uginamy nogi w kolanach, dłonie krzyżujemy na klatce piersiowej. Następnie wykonujemy ucisk na podłogę piętami oraz okolicą krzyżową poprzez uniesienie barków i głowy. Ćwiczenie należy powtórzyć przynajmniej 10 razy.
  2. Robimy ławeczkę, prostujemy prawą rękę i lewą nogę i unosimy je tak, aby tworzyły z barkami i głową linię prostą. Wytrzymujemy tak około pięciu sekund, następnie zmieniamy stronę.
  3. Przyjmujemy pozycję leżącą, prostujemy nogi, przedramiona krzyżujemy pod głową. Unosimy się lekko do góry, napinamy pośladki, podnosimy obręcz barkową oraz ramiona, lędźwie przyciskamy do podłogi. Ćwiczenie powtarzamy około 5 razy.
  4. Przyjmujemy pozycję klęku podpartego, wykonujemy tzw. ”koci grzbiet” na przemian wyginając kręgosłup w górę i w dół, jest to ćwiczenie wzmacniające i rozluźniające.
  5. Przyjmujemy pozycję stojącą, wykonujemy skłony, w tym wypadku głowa i tułów muszą być równoległe do podłogi, następnie unosimy ręce do góry i ściągamy łopatki, powoli pogłębiamy skłon i wracamy do pozycji wyjściowej.
  6. Aby wzmocnić kręgosłup dobrym rozwiązaniem jest pływanie, warto od czasu do czasu wybrać się na basen i wykonać trening w wodzie. W trakcie pływania pracują wszystkie mięśnie naszego ciała, nasz kręgosłup jest odciążony, rozluźnia się i wzmacnia.

Ponieważ większość z nas wykonuje pracę siedzącą, pamiętajmy, aby co jakiś czas wstać od biurka, nie można zbyt długo pozostawać w jednej pozycji, w tym wypadku wystarczy krótki spacer. Należy uważać również przy podnoszeniu z podłoża przedmiotów, zawsze trzeba przykucnąć. Jeżeli chodzi natomiast o dźwiganie ciężkich zakupów, warto rozłożyć ciężar na dwie ręce.

Twój nowy sklep z suplementami

TO MOŻE CI SIĘ PRZYDAĆ:

 

 

Powyższy tekst umieszczony na blogu www.Bodymania.pl objęty jest ochroną wynikającą z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Właścicielem autorskich praw majątkowych jest Bodymania Sp. z.o.o. i S.K. Zastrzega się, że w rozumieniu art. 25 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, dalsze rozpowszechnianie powyższego tekstu opublikowanego na blogu www.Bodymania.pl jest zabronione niezależnie od celu w jakim rozpowszechnienie miałoby nastąpić oraz niezależnie od użytego środka przekazu.

Kliknij, aby dodać komentarz

Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

WIęcej w Trening

Ćwiczenia z taśmą

Ćwiczenia z taśmą – idealny trening w domu

Redakcja Bodymania2 maja 2017
Muscle Weider Confusion

Muscle Weider Confusion – plan treningowy z Brazylii

Redakcja Bodymania25 kwietnia 2017
Trening oporowy STO

Trening oporowy STO – na czym to polega?

Redakcja Bodymania22 kwietnia 2017
Biegi i joga

Biegi i joga – dlaczego warto je połączyć?

Redakcja Bodymania18 kwietnia 2017
szóstka weidera

Szóstka Weidera – co warto wiedzieć na jej temat?

Redakcja Bodymania11 kwietnia 2017
Treningi siłowe bez sprzętu

Treningi siłowe bez sprzętu

Redakcja Bodymania8 kwietnia 2017