Tyrozyna - co powinieneś o niej wiedzieć? - Bodymania.pl
Stałe suplementy

Tyrozyna – co powinieneś o niej wiedzieć?

Tyrozyna – co powinieneś o niej wiedzieć?

Tyrozyna jest aminokwasem produkowanym, magazynowanym i uwalnianym przez pęcherzykowate komórki tarczycy. W organizmie człowieka odpowiada na produkcję kolagenu, który zapewnia skórze jędrność i elastyczność. Jest potrzebny do produkcji wielu hormonów, odpowiada za syntezę dopaminy, syntezę hormonów nadnerczy. Według badań tyrozyna jest odpowiedzialna za wysyłanie do mózgu sygnału nasycenia.

Tyrozyna – co powinieneś o niej wiedzieć?

Ponieważ tyrozyna występuje w bardzo wielu produktach spożywczych typu mięso (indyk, drób), ryby, jajka, mleko, przetwory mleczne, banany, awokado, rośliny strączkowe, trudno jest o jej niedobór, chociaż istnieje takie ryzyko. Objawami niedoboru tyrozyny jest zmęczenie, senność, depresja, wyczerpanie, niedoczynność tarczycy, problemy z pamięcią i koncentracją. Z kolei jej nadmiar może prowadzić do problemów żołądkowo-jelitowych, może powodować nudności, wymioty, migreny. Suplementacja tyrozyną może pomóc zwiększyć odporność na stres oraz poprawić pamięć, co zostało udowodnione naukowo. Bardzo często można znaleźć ją w środkach przeciwdepresyjnych. Wiele osób widzi w niej potencjał związany z poprawą wyników sportowych.

Chodzi o zmniejszenie stosunku poziomu serotoniny do dopaminy, w tym wypadku zwiększenie działania dopaminergicznego może zmniejszyć zmęczenie. Decydując się na przyjmowanie tyrozyny, należy mieć na uwadze to, że może powodować wzrost ciśnienia tętniczego, dlatego uprzednio warto skonsultować się z lekarzem. Dzienna dawka tyrozyny nie może być większa niż 100 mg na każdy kilogram masy ciała, więc nie powinna przekraczać 10g. Suplementację należy zacząć od najmniejszej dawki, aby móc określić swoje potrzeby. Tyrozyna przyjmowana 2 godziny przed treningiem może zwiększyć nasze możliwości i pozytywnie wpłynąć na wyniki sportowe.

Twój nowy sklep z suplementami

TO MOŻE CI SIĘ PRZYDAĆ:

 

 

Powyższy tekst umieszczony na blogu www.Bodymania.pl objęty jest ochroną wynikającą z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Właścicielem autorskich praw majątkowych jest Bodymania Sp. z.o.o. i S.K. Zastrzega się, że w rozumieniu art. 25 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, dalsze rozpowszechnianie powyższego tekstu opublikowanego na blogu www.Bodymania.pl jest zabronione niezależnie od celu w jakim rozpowszechnienie miałoby nastąpić oraz niezależnie od użytego środka przekazu.

Kliknij, aby dodać komentarz

Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Stałe suplementy

WIęcej w Stałe suplementy

jak czesto brac odzywki bialkowe

Jak często brać odżywki białkowe?

Redakcja Bodymania21 czerwca 2016

Leucyna – dlaczego jest tak istotnym aminokwasem? cz.1

Redakcja Bodymania2 grudnia 2015

Popularne odżywki – rodzaje białek

Redakcja Bodymania8 października 2015

Białko serwatkowe i jego działanie

Redakcja Bodymania17 września 2015

Suplementacja glutaminą, a hormony

Redakcja Bodymania12 sierpnia 2015

Odżywki białkowe – wchłanianie i czas

Redakcja Bodymania28 lipca 2015