Kulturystyczne mity - co jest prawdą? - Bodymania.pl
Pomoce

Kulturystyczne mity – co jest prawdą?

Kulturystyczne mity – co jest prawdą?

Kulturystyczne mity – co jest prawdą, a co nie? Kulturystyka już od dawna ma wciąż rosnące grono fanów. Wiele osób marząc o idealnie wyrzeźbionej sylwetce decyduje się na rozpoczęcie siłowych treningów, które mają za zadanie zwiększenie masy mięśniowej. Tak jak niemalże w każdej dziedzinie życia codziennego również wokół kulturystyki urosło wiele mitów, w które nie należy wierzyć a nawet dostosowywać się do ich zasad.

Kulturystyczne mity – nie zawsze ilość, ale jakość

Jednym z największych mitów na temat kulturystki jest panująca opinia, że żeby odpowiednio rozbudować masę mięśniową to należy spożywać bardzo obfite posiłki. Faktem jest, że przy treningach siłowych należy odpowiednio się odżywiać i nigdykulturystyczne mity 1 nie zapomnieć o dostarczeniu organizmowi wymaganych składników odżywczych zarówno przed jak i po każdym treningu. Jednak nie chodzi o ilość pochłanianego pokarmu ale jego skład. Dobrze zbilansowana dieta zawiera przede wszystkim zwiększoną zawartość węglowodanów, od ilości których zależy moc wytwarzanej przez organizm energii. Posiłek nie powinien być obfity ilościowo ale jakościowo!

Ćwiczenia aerobowe poprawiają jakość muskulatury

Kolejnym mitem panującym przede wszystkim u osób, które podejmują się treningów siłowych  jest przekonanie, że ćwiczenia o charakterze aerobowym, do których przede wszystkim należy bieżnia oraz rowerek, zmniejszają masę mięśniową. A prawda jest taka, że trening aerobowy nie tylko spala nadmiar nagromadzonej tkanki tłuszczowej ale dodatkowo poprawia gęstość tkanki mięśniowej co w końcowym efekcie ma bardzo duży wpływ na jej rozrost. Większość profesjonalnych kulturystów ćwiczenia na bieżni oraz jazdę na rowerku stacjonarnym uważa za nieodłączne elementy treningu siłowego.

Twój nowy sklep z suplementami

Ćwiczyć czy nie ćwiczyć w młodym wieku?

Kolejnym bzdurnym mitem, który naprawdę trudno wykorzenić w przeświadczeniu społeczeństwa jest opinia, że trening wysiłkowy hamuje wzrost u dzieci oraz  nastolatków. A to przecież właśnie ćwiczenia siłowe pod okiem profesjonalnego trenera zalecają  młodym ludziom nawet lekarze. Ich zadaniem jest przede wszystkim wzmocnienie kości. Przeprowadzone badania potwierdzają bezsprzecznie, że obciążenie wysiłkowe stymuluje rozwój kości zwiększając ich grubość.

Grunt ot jednak dieta / odżywianie. Nie zawsze łatwo jest o pełnowartościowe składniki diety, prawda? Warto wtedy zwrócić uwagę choćby na odżywki białkowe lub gainery

 

 

 

 

Powyższy tekst umieszczony na blogu www.Bodymania.pl objęty jest ochroną wynikającą z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Właścicielem autorskich praw majątkowych jest Bodymania Sp. z.o.o. i S.K. Zastrzega się, że w rozumieniu art. 25 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, dalsze rozpowszechnianie powyższego tekstu opublikowanego na blogu www.Bodymania.pl jest zabronione niezależnie od celu w jakim rozpowszechnienie miałoby nastąpić oraz niezależnie od użytego środka przekazu.

Kliknij, aby dodać komentarz

Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomoce

WIęcej w Pomoce

napoje dla sportowca

Jakie napoje dla sportowca?

Redakcja Bodymania13 listopada 2016
urozmaicenie treningu

Kilka pomysłów na urozmaicenie treningu

Redakcja Bodymania6 listopada 2016
uprawiasz sport? nie trac motywacji

Uprawiasz sport? Nie trać motywacji!

Redakcja Bodymania3 listopada 2016
jak ograniczyc cukier w diecie

Jak skutecznie ograniczyć cukier w diecie?

Redakcja Bodymania30 października 2016
przygotowuj posilki do pracy

Przygotowuj posiłki do pracy

Redakcja Bodymania27 października 2016
musli w diecie odchudzajacej

Jakie musli w diecie odchudzającej?

Redakcja Bodymania23 października 2016