Spięcia brzucha głową w dół - Bodymania.pl
Atlas ćwiczeń

Spięcia brzucha głową w dół

Spięcia brzucha głową w dół

SPIĘCIA BRZUCHA GŁOWĄ W DÓŁ

Mięśnie, które są podstawowo zaangażowane w spięcia brzucha głową w dół:

  • Mięśnie proste brzucha (górne partie mięśni brzucha)
  • Mięśnie skośne brzucha

Opcja polecana początkującym:

Spięcia są znacznie lepszym ćwiczeniem na mięśnie brzucha niż klasyczne brzuszki. Polecałbym jednak początkującym wykonywać je najpierw na ławce płaskiej, aby zapoznać się z techniką wykonywania ćwiczenia i wyrobić w sobie nawyk ograniczania angażowania mięśni ud w momencie, gdy powoli opuszczają nas siły.

Twój nowy sklep z suplementami

Jak wyglądają spięcia brzucha głową w dół?

spiecia brzucha glowa w dol 1

spiecia brzucha glowa w dol 2

Zanim zaczniesz spięcia brzucha głową w dół

Usadawiamy się równo na ławce treningowej w taki sposób, aby oparcie znajdowało się na środku naszych pleców – wygodna pozycja. Nogi blokujemy na ławce: jedna część nóg znajduje się na wałkach stabilizujących (pod kolanami), natomiast drugą część nóg blokujemy wsuwając pod dalsze wałki (na wysokości nieco powyżej kostek).

Spięcia brzucha głową w dół – wykonanie ćwiczenia

Krok 1

Po zajęciu odpowiedniej pozycji wykonujemy spięcie mięśni brzucha, czyli unosimy z pozycji wyjściowej najpierw głowę, za którą podąża reszta ciała (od barków do tułowia). Ruch powinien być płynny. Osoby typowo początkujące nie powinny trzymać rąk za karkiem, aby uniknąć ruchów ciągnących za kark rękoma. Zdarza się to najczęściej, gdy opadamy już z sił, a chcemy wykonać kolejne powtórzenie. Może to prowadzić do nadwyrężenia karku. Jeśli jednak zapoznałeś się już z ćwiczeniem, własnym organizmem oraz swoimi możliwościami, a nie masz co zrobić z rękoma, to droga wolna.

Krok 2

Można też samoistnie napinać mięśnie brzucha w momencie kulminacyjnym ruchu oraz utrzymać się przez 1-2 sekundy w górze (w momencie największego napięcia), dla położenia większego nacisku na partie mięśni. Fazę opuszczania się w dół warto czasem wykonywać stosunkowo wolno. Sprawa wdechu i wydechu wygląda następująco: Wdech przed rozpoczęciem ruchu spięcia mięśni brzucha, natomiast miarowy wydech w trakcie ruchu w górę (unoszenia tułowia). Warto też darować sobie całkowite opuszczenie barków wraz z głową do pozycji wyjściowej (póki nie skończymy całej serii ćwiczenia).

 

 

 

Już niebawem dostępny będzie profesjonalny i dokładny Atlas Ćwiczeń z Tomaszem Binkowskim w formie video, dla osób zapisanych na Myki Kulturystyki widoczne u góry strony! Nie wiesz jak wykonywać poprawnie dane ćwiczenie? Uzupełnij braki z Atlasem foto i video! Oczywiście wersja foto będzie jeszcze uzupełniana!

Kliknij, aby dodać komentarz

Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Atlas ćwiczeń

WIęcej w Atlas ćwiczeń

sciaganie drazka wyciagu gornego do klatki

Ściąganie drążka wyciągu do klatki

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016
wyciskanie na skosie dodatnim maszyna smitha

Wyciskanie na skosie dodatnim – maszyna Smitha

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016
uginanie na modlitewniku maszyna

Uginanie na modlitewniku [maszyna]

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016
wypychanie na suwnicy poziomej

Wypychanie na suwnicy poziomej

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016
uginanie chwytem mlotkowym

Uginanie chwytem młotkowym

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016
przysiad ze sztanga na barkach

Przysiad ze sztangą na barkach – klasyczny

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016