Ściąganie drążka wyciągu do klatki - Bodymania.pl
Atlas ćwiczeń

Ściąganie drążka wyciągu do klatki

Ściąganie drążka wyciągu do klatki

ŚCIĄGANIE DRĄŻKA WYCIĄGU GÓRNEGO DO KLATKI

Mięśnie, które są podstawowo zaangażowane w Ściąganie drążka wyciągu górnego do klatki:

  • Mięśnie najszersze grzbietu

Inne mięśnie pracujące przy tym ćwiczeniu:

  • Mięśnie obłe mniejsze i większe
  • Mięśnie podgrzebieniowe
  • ramienny i ramienno – promieniowy

Alternatywy wykonywania ćwiczenia i zaangażowania poszczególnych części mięśni:

Twój nowy sklep z suplementami
  • Nacisk na dolne i środkowe części mięśni najszerszych grzbietu oraz mięśnie obłe mniejsze i większe – dzieje się tak przy ściąganiu drążka wyciągu górnego do klatki podchwytem.

Opcja polecana początkującym:

Jeżeli już decydujesz cię na ściąganie drążka wyciągu górnego do klatki, a zapoznałeś się już ze ściąganiem do karku będącym jedną z alternatyw podciągania na drążku, to lepiej byś spróbował najpierw poprawnie technicznie wykonywać podstawową wersję ćwiczenia. Mianowicie, zastosuj nachwyt.

Jak wygląda Ściąganie drążka wyciągu górnego do klatki?

Sciaganie drazka wyciagu gornego do klatki 1

sciaganie drazka wyciagu gornego do klatki 2

Zanim zaczniesz Ściąganie drążka wyciągu górnego do klatki

Upewniamy się, że dobrze dobraliśmy ciężar i zajmujemy pozycję siedzącą twarzą skierowaną ku wyciągowi. Plecy powinny być proste, zaś nogi zablokowane specjalnym opornikiem na udach. Należy pamiętać w szczególności o kontroli ruchu oraz ciężaru – unikając tym samym bujania czy ruchów szarpanych (blokada na nogach ułatwi nam nieco to zadanie). W przypadku ściągania drążka do klatki należy nieco wychylić się do tyłu.

Ściąganie drążka wyciągu górnego do klatki – wykonanie ćwiczenia

Krok 1

Po umiejscowieniu się na siedzisku wyciągamy ręce ku górze łapiąc długi drążek wyciągu szerokim nachwytem (na szerokość barków lub szerzej). Obejmujemy drążek dokładnie palcami. Odchylamy się nieco do tyłu. Drążek ściągamy płynnym, kontrolowanym ruchem do klatki maksymalnie ściągając łopatki, dzięki czemu odciążymy mięśnie niepożądane, a położymy nacisk na te docelowo ćwiczone, którym chcemy udzielić stymulacji i opcji rozwoju.

Krok 2

Ruch (powolny) nie musi być prowadzony do momentu całkowitego wyprostowania łokci w górze. Dobrze jest go wstrzymać zanim to nastąpi i wtedy rozpocząć ściąganie do klatki. Wydech następuje w sposób miarowy i stopniowy w fazie ściągania drążka, natomiast wdech w czasie ruchu ku górze. Pracę mają głównie wykonywać mięśnie grzbietu.

UWAGI

Ćwiczenie stosowane jest zazwyczaj na dobicie, jeśli jesteśmy w stanie normalnie i właściwie technicznie podciągać się na drążku. Jeśli nie, to dzięki niemu rozbudujemy siłę niezbędną do podciągania na drążku umożliwiając tym samym wykonywanie tegoż ćwiczenia w sposób poprawny. Czasami wykonuje się je jako alternatywę dla podciągania czy ściągania do karku w celu uzyskania odmiennego bodźca.

Chwyt naprawdę robi różnicę. Oprócz klasycznego nachwytu szerokiego lub umiarkowanego, można zastosować jeszcze chwyt neutralny oraz podchwyt przy ściąganiu rączki wyciągu górnego ku klatce piersiowej. Zarówno przy jednym, jak i przy drugim w czasie ruchu ściągania następuje wychylenie tułowia ku tyłowi.

 

 

 

Już niebawem dostępny będzie profesjonalny i dokładny Atlas Ćwiczeń z Tomaszem Binkowskim w formie video, dla osób zapisanych na Myki Kulturystyki widoczne u góry strony! Nie wiesz jak wykonywać poprawnie dane ćwiczenie? Uzupełnij braki z Atlasem foto i video! Oczywiście wersja foto będzie jeszcze uzupełniana!

Kliknij, aby dodać komentarz

Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Atlas ćwiczeń

WIęcej w Atlas ćwiczeń

spiecia brzucha glowa w dol

Spięcia brzucha głową w dół

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016
wyciskanie na skosie dodatnim maszyna smitha

Wyciskanie na skosie dodatnim – maszyna Smitha

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016
uginanie na modlitewniku maszyna

Uginanie na modlitewniku [maszyna]

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016
wypychanie na suwnicy poziomej

Wypychanie na suwnicy poziomej

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016
uginanie chwytem mlotkowym

Uginanie chwytem młotkowym

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016
przysiad ze sztanga na barkach

Przysiad ze sztangą na barkach – klasyczny

Redakcja Bodymania13 czerwca 2016